Search This Blog

Sunday, October 30, 2011

~Baitul Muslim Course~

maka dengan ini saya telah mengisytiharkan bahawa saya telah berjaya menghabiskan kursus kawen a.k.a BMC dengan jaya nye,,,hehe..
yahoo...leh kawen dah...(sijil xdpt lg dah kt berjaya cik zeera ni..cait..)
aloh..biorla...terseksa taw kena dgr 9 slot org dok berceramah...
no lah just joking...hik3
tapi seyesly mmg tersangat bergunalah setiap slot yg diberi...
yela..actualy kbykan benda dlm slot tu kita dah tau kan.
tapi sbgai manusia kita tidak lari dari sikap ambil mudah
,tidak peduli and juga mudah lupa.
..manusia mudah lupa...
tak nak bebelan banyak cuma the conclusion nya ialah..
bakal2 suami dan isteri mestilah mengetahui setiap tanggungjawab masing-masing 
apabila mereka2 ini ingin mendirikan masjid yang kukuh lagi utuh lagi diredhai Allah S.W.T..
ini adalah penting bagi menjamin kebahgiaan yang
diimpikan bersama..
Fulamak..da mcm ustazah dah...haha..perasan sendiri
oh lupa ini conclusion aku wat sendiri tidak ada kena mengena
dgn yg hidup ataupun mati...

my opinion memang tersangat bagus la kan
kursus kawen ni diadakan..
yela sebagai persediaan untuk menghadapi alam rumah tangga nnt..
itulah indahnya menjadi orang islam yang nak kawen kan...
org bg kursus persediaan untuk berumahtangga...
other religion aku tak tau if ada ke tak dorang kena pergi
berkursus before nak kahwin..if ada bgusla..
yang aku taw..kat malaysia ni ..setiap muslim yang nak kawen wajib pergi
kursus kawen ni..(negara lain aku taktau ada ke tak)
lau tidak...
toklek kawen la mung....
rugi2..kalo xkawen..
xghaso nikmat dunio...
haha...

ok lah sampe di sini saja..
mate tetiba manjadi layu..
mau ketiduran...

kusyuk beno budak2 ni dengar...

tapi budak2 ni...leh lah dok bertangkap gambar..ishk2..
dr kiri: aya...ida..lily...fyda..


eh..eh..dia ni lagi kusyuk..ce tengok siap gengam tangan lagi..
bersemangat tu...haha..(sape lg..gue ler)

ni macam boring ni...tul tak cik lily??

wajah bakal2 isteri seseorang...tersenyum riang..

yang baju biru lebar je senyum...tok sabo ler tu...kih2
so...adioss..


p/s : dah kena bersiap sedia dah ni nak kawen...ahak..gatai..

No comments:

Post a Comment

Di Persimpangan Dilema

Terlalu berat ujian yang diberi....Memilih sesuatu yang amat penting dalam hidup..Walaupon puas memikirnya masih belum bertemu juga jawapan ...