Search This Blog

Monday, June 06, 2011

hope not me....

assalamualaikum wbt..


agak lama tak update. busy sangat.(ceh poyo hg zeera mcm hg PM nak bz2 kan) xla aku mls nk on9 sbnrnya..eleh ckp jela umah hg tak dak tenet..haha..ok seyes..actually this time im just want to lps kan kerisauan aku ni..
takde la kan..tadi sembang la dgn staf kat tmpat aku intern tu...bersembangla bab talessemia..cot cet..cot cet.. lama jgak borak...part yg plg xbest yg ni;


aku: kalo kita tgk org tu boleh x kita dpt tau dia tu ada talessemia?
staf: hmm..bole tp just syak jela dia ada talesemia..nak confirm kn la wat screening test..
aku:cmna?
staf:mcm kamu?
aku:what????saya??
staf: yela..muka kamu pucat,kulit smooth...smtg like that la...
aku: aish xla muka sy mn ada pucat..tu sbb sy putih..haha..(dan lg wat lawak..nk cover sbnqnya...)
staf: kamu try la g check...takut if u ada n u future husband pon ada,sian ur bby...
aku:gulrppp....


then 1 hari tu aku terus xleh nak concentrate ngn keja aku kat lab tu..my mind still think bout what will happen if i positive in talessemia and in love with someone also have talessemia??oh god...i hope not me..hope that thing do not happen to me....takkan nak bpisah ngn org yg kita dah lama syg dsbbkan mmbawa pyakit talesemia?tapi if i still go on...what will to my future baby?/oh god...u know everything...pls stay away the things that i can not afford to face it..amin..


hmm....whatever it is as a khalifah,we should accept with hati yg ikhlas,redha ngn ape yg blaku..because Allah knows everything that good for us..rite?/ececeh...mcm ahli motivasi lak..xdala.sekadar ckp apa yg tau kan..
ok la...mls dah nk mbebel...bkn ada org amek kisah pon kan...haha...ADA AKU KISAH!!....


p/s: nak tambah 1 lg kriteria tuk my future husband...NO TALESSEMIA.HEHEHE...

No comments:

Post a Comment

Di Persimpangan Dilema

Terlalu berat ujian yang diberi....Memilih sesuatu yang amat penting dalam hidup..Walaupon puas memikirnya masih belum bertemu juga jawapan ...