Search This Blog

Monday, November 21, 2011

~ 6 turn to 9 ~

wohoo..sudah lama aku xmenegok blog aku ni kan..
(walupon aku tahu takde sape kisah..haha)
hmm..almaklumlah busy ckit lately..
exam la..lab la..g gambak n cameron bagai...
huhu...last week yang tersangat hectic..
but its ok..im still alive now..haha
banyak kejadian berlaku tapi disebabkan aku xsempat nk on9 blog ni..
so let it go la kan..
kita cerita pe yg baru je lps..
hurm..last thursday bertarikh 17/11/2011..
the day when 6 is turn to 9 in my life...
why??
nothing la..cuma kejadian yang membuat kan aku terpikir..
"sebaik-baik perancangan,perancangan dari Allah adalah yg terbaik.."
kan2..tul tak??..
actually camni..last thursday tu aku ada la plan dengan membe aku nak kuar window shopping n berbuka puasa bagai..kitorng jji kuar dlm kul 6 tapi ada smtg happen yang membuat kan darah aku naik smpai atas kepala..
mendidih kot..(ape "kajadian itu"?harap maaf dirahsiakan)..
habis mood aku nak kuar gi mana2..
tai disebabkan aku dah berjanji dgn kwn aku sorng ni..so kuar la gak..
so siap2 la..lps mgrb kitorng jji kuar..
so lps dah siap n trun nk kuar..alamak hujan la plak..
cmne nak g..(kitorang nek moto)..
huk2...tak dapat nak kuar..hujan..
dahla puasa tak dapat nak kuar makan plak...
memang betul2 dugaan..
aku n mmbe dengan muka hampa n kelaparan..
terpaksa la wat keputusan di cafe uia yg xseberapa indah tu..
huhu..sedey..
suddenly..jeng2..haha
on the way naik bilik..
aku terserempak dengan xrumet aku..

aku : eh ko nak g mana?
xrumet: aku nak g mengisikan perut..nak ikot??
aku : Ya Allah nak2..
xrumet : jom..tapi aku balik lmbat ckit nak g beli brg..
aku : eh same la aku nak g tempat tu gak..ko taw  x..bla.bla..
(aku cerita kat dia ngn semngat pe yg brlaku)
xrumet : haha..ok2..aku penyelamat ko..


so kitorang pon pegi la dengan kawan aku naik keta 
and makan dengan se aman2 nye..
huhu..plus siap dapat tgk bola Malaysia Vs Indonesia..
yeayy..Malaysia menang!!!!
then g shopping barang nak g cameron highland ( yang ni aku update kemudian)..
then..balik ke uia tercinta..
see..apa yang aku rancang semua tak jadi..
yela aku rancang nak kuar naik moto..
so agak membahayakan if kuar malam2 n g bandar kuantan tu kan..
disebabkan hujan aku terpaksa cancel..huhu
tapi miracle happen when i suddenly jumpa kawan..
dia pulak ada keta and takdela bahaya nak kuar g bandar malam2 kan..
huhu..


see...perancangan Allah jugak yang terbaik..
mungkin Allah nak selamat kan aku dari kajadian2 yang tak diigini
if aku naik moto..maybe la..huhu
yela if tak hujan sure aku kuar kan...huhu
Thanks God..



p/s : moral of the story daripada" kejadian itu" aku macam taknak dah nak pikir hal orang lain..taknak dah nak kesian kt orang lain..sedangkan orang lain itu tak pikir pon pasal kita...bole x cmtu?..


No comments:

Post a Comment

Di Persimpangan Dilema

Terlalu berat ujian yang diberi....Memilih sesuatu yang amat penting dalam hidup..Walaupon puas memikirnya masih belum bertemu juga jawapan ...